Remco van der Reest

Jaar:1997

JURYRAPPORT.

.

De 11-jarige Remco (01-04-1986) is al op 5-jarige leeftijd begonnen bij de tennisvereniging Julianadorp.

Op 8-jarige leeftijd werd Remco, op advies van zijn tennisleraar, aangemeld voor de selectie van de E-training bij het district Noord-Holland-Noord van de KNLTB te Heemskerk. Remco voldeed aan de eis en werd tot deze training toegelaten.

Hij ontwikkelde zich zo snel dat hij de D-training mocht overslaan. Op 9-jarige leeftijd werd hij geselecteerd voor de districttraining in de categorie C-gemengd. Zijn prestaties waren zodanig dat hij direct doorstroomde naar de C-jongens.Door zijn inzet en tenniskwaliteiten heeft Remco in 1995 en 1996 de districtskampioenschappen in zijn categorie gewonnen. Er is een grote kans dat hij wordt geselecteerd voor de district B-selectie.

Op dit moment staat Remco geplaatst als 32e op de Nederlandse ranking en kan hij het aankomende seizoen zeer hoog eindigen in zijn categorie. Bij de Tennis Vereniging Julianadorp wordt Remco getraind en gecoached door Johan de Does.

De Kristalhelder Prijs is op 3 september 1997 in het stadhuis uitgereikt door de Burgemeester van Den Helder, de heer W. Hoekzema.

Remco heeft de Kristalhelder Prijs gebruik voor het volgen van trainingstages.