Michiel Visser

Jaar:1994

Michiel Visser (1976) was nog maar vijf jaar oud toen hij verkondigde: "Ik wil gewoon professor" worden. Op de kleuterschool wilde hij alles weten over bijvoorbeeld Napoleon.

Hij heeft zijn ambities al op hele jonge leeftijd gezet op het vergaren van kennis. Hij houdt van leren en is creatief op het gebied van schrijven. Als "baantje" schrijft hij redactionele stukken voor de Kabelkrant. Daarnaast heeft hij een eigen columm gehad in een politiek opinieblad en heeft hij deelgenomen aan een poëzie-wedstrijd. Zijn grote passie is gedichten en haiku's schrijven. Zijn produktie is al zodanig dat het mogelijk is een eigen gedichtenbundel uit te laten geven.

Naast deze hobby's heeft Michiel voldoende aandacht gegeven aan zijn schoolstudie, waardoor hij met succes het Murmellius Gymnasium in Alkmaar heeft kunnen afsluiten.

De Kristalhelderprijs is op 6 september 1994 aan Michiel uitgereikt door de voorzitter van de Stichting Kristalhelder, de heer H.F.M. Brinkman, in het Hoofdkantoor van Swarovski Benelux in Den Helder

Het bestuur van de Stichting Kristalhelder heeft Michiel in staat gesteld zijn eerste gedichtenbundel "Een wolkje Ongenoegen" in een oplage van 1000 stuks uit te geven.

In 1999 heeft Michiel nog een (financiële) bijdrage ontvangen t.b.v. zijn studie in Oxford.

Haiku XVII

Al die guirlandes