Jessica de Graaf

Jaar:2008

Toen Jessica (10-05-1995) vijf jaar oud was en zij balletles kreeg bij Mary Ponsen bleek reeds haar voorliefde voor de piano. Ze stond namelijk meer bij de piano te kijken dan dat zij meedeed aan de les. Haar balletcarriëre eindigde dan ook snel.

Na eerst een jaar muzikale vorming bij Triade te hebben gevolgd koos Jessica voor de piano. Tegelijkertijd zwom Jessica bij de zwemvereniging Zeemacht. Omdat de lestijden van het zwemmen en pianospelen elkaar overlapten moest een keuze gemaakt worden. Het werd de piano.

In september 2003 is Jessica begonnen met het nemen van pianolessen bij Bernadette Boeters (Triade). Volgens haar lerares is Jessica talentvol, ambitieus en muzikaal. Vooral de laatste anderhalf jaar is haar vooruitgang zeer goed. Zij heeft bewezen dat ze "koelbloedig" op het podium kan zijn. Tijdens de pianodriedaagse in Rotterdam gaf de jury aan dat zij, ondanks haar leeftijd, een echte performer is met een fluwelen touch.

De prijs voor het Jong Talent 2008 is op 29 november 2008 tijdens de gala-avond van Den Helder Maritiem in Schouwburg "De Kampanje" door Burgemeester van Den Helder, de heer S. Hulman, uitgereikt.

Na de prijsuitreiking trad Jessica voor een volle schouwburgzaal met het groot orkest van Winnubst.

Tijdens de Nieuwjaarsreceptie van de Gemeente Den Helder op 3 januari 2011 in Schouwburg "De Kampanje" trad Jessica samen op met Lisette Carlebur (Jong Talent 2006)

Jessica heeft de prijs gebruikt voor het volgen van extra pianolessen en het kopen van bladmuziek.