Cheryl Leijenaar

Jaar:2001

JURYRAPPORT.

De 13-jarige Cheryl (22-11-1987) volgt momenteel op het Etty Hillesum College de stream HAVO/VWO.

Cheryl rijdt vanaf haar 5e jaar paard en is de laatste anderhalf jaar zeer succesvol met haar eigen pony Nanice. Op de manege en bij de club werd zij elk jaar clubkampioene. In 2000 werd zij eerste van Noord-Holland. Hierdoor is zij uitgenodigd door de Noord-Hollandse Bond om als vertegenwoordiger van NH op het Federatie Centrum te Ermelo te strijden voor de Nederlandse titel. Dit werd een groot succes en zij eindigde als 3e met maar 2 punten verschil met nummer 1 en 2.

Op 12-jarige leeftijd bereikte Cheryl het hoogste niveau, waarin de talentvolle ruiter in de Z-klasse (zware categorie) uit mag komen op wedstrijden. Zij moet gemiddeld drie uur per dag trainen om op dit niveau te blijven presteren. De trainingen vinden plaats bij de ruitervereniging Bucephalus te Barsingerhorn en bij R.A.P. te Anna Paulowna. Twee maal per maand wordt zij getraind door de topamazone Annemiek Hulshof die in wedstrijden tegen de bekende amazones als Anky van Grunsven, Tineke Bartels en Coby van Baalen rijdt.

Cheryl werd uitgenodigd door de Nederlandse Federatie om zich te kwalificeren t.b.v. het krijgen van lessen van de Nederlandse Bondscoach. Inmiddels heeft zij zich gekwalificeerd en moet hiervoor naar trainingen in Gorredijk (Friesland).

De Kristalhelder Prijs is op 24 november 2001 in Schouwburg "De Kampanje" uitgereikt door de Burgemeester van Den Helder, de heer W. Hoekzema.

Cheryl heeft de Kristahelder Prijs gebruikt voor het volgen van trainingen.