Celina Triest

Jaar:2016

Juryrapport

Celina danst van kleins af aan. Op een dag maakte zij een verkeerde beweging en moest naar de dokter. Deze zei dat het wellicht goed was om op ballet te gaan om op die wijze de voetstand te corrigeren. Zij werd als vijfjarige aangenomen op de balletschool van Marry Ponsen. Op 9-jarige leeftijd heeft zij auditie gedaan bij de Nationale Balletacademie Amsterdam. Zij slaagde en vanaf dat moment werd iedere morgen om zes uur met de trein van Den Helder naar Amsterdam gereisd om balletlessen en basisonderwijs te volgen.

Op 7 september 1992 ontving de toen 12 jarige Celina en derdejaars leerling op de Balletacademie de Kristalhelder Jong Talent Prijs. Door deze prijs kon zij een stage volgen in New Mexico. In 1995 ontving zij opnieuw een financiële bijdrage van de stichting Kristalhelder die gebruikt werd voor een cursus aan de Internationale Sommerakademie der Tanze in Keulen.

Na het volgen van de opleidingen aan de Balletacademie van Amsterdam en daarna van Rotterdam kreeg zij de fantastische kans om gedurende 6 jaar voor het wereld beroemde Lido de Paris te dansen. Tijdens haar Lido periode kwam zij in aanraking met de modellenwereld. Na zes jaar Parijs vertrok zij in 2003 naar Italië. In Millaan werd zij het "gezicht" van een zeer bekende Italiaanse kleermaker.

Na Milaan vertrok Celina naar New Yorik voor het modellenwerk en de dans. Helaas maakte een ernstige val een einde aan haar danscarriëre. In 2008 heeft zij, na alle toelatingen met succes te hebben doorlopen, de pilotenopleiding gevolgd bij de "CAE Oxford Aviation Academy" in Engeland. Het praktijk gedeelte van deze opleiding was in Phoenix Arizona in de USA. Zij studeerde succesvol af met een 9.6 als eindcijfer.

Helaas zorgde de crisis ervoor dat zij na haar opleiding niet aktief als piloot kon vliegen. Ondanks deze tegenslag is zij nieuwe uitdagingen aangegaan. Naast het opnieuw als model aktief zijn kreeg zij een baan als showroommanager in het "Inspiration Center Amsterdam" van Piet Boon. Momenteel is zij werkzaam als projectmanager bij het bedrijf "Simteq" in Vijfhuizen.

Omdat Celina het belangrijk vindt om zich te blijven ontwikkelen overweegt zij een studie bedrijfskunde aan de "Nijenrode Bussiness University" te gaan volgen.

Ter gelegenheid van het 25 jarig bestaan van de Stichting Kristalhelder heeft het bestuur besloten om uit de 31 prijswinnaars van de afgelopen 25 jaar het "Kristalhelder Top Talent" te kiezen.

Naar de mening van het bestuur is Celina een goed voorbeeld voor jonge mensen die ook op zoek zijn naar hun ultieme uitdaging. Zij heeft van jongs af aan optimaal geinvesteerd in haar talenten en is steeds weer nieuwe uitdagingen in haar leven aangegaan. Zij heeft geleerd om op een positieve wijze om te gaan met teleurstellingen die ook op haar pad zijn gekomen.

Op basis van het vorenstaande heeft het bestuur besloten de "Kristalhelder Top Talent Prijs" aan Celina toe te kennen.

Op 1 oktober 2016 is de prijs van 2.500 euro in het Grand Hotel Beatrix in Huisduinen door de Burgemeester van Den Helder, de heer K. Schuiling, aan Celina uitgereikt.