Bennie van Noord

Jaar:1994

Bennie (03-03-1986) is vanaf zijn 3e jaar een zeer fanatiek voetballertje. Vanaf deze leeftijd trainde hij al mee met de F-pupillen van W.F.C. Wormerveer. Op 4-jarige leeftijd mocht hij zich aansluiten bij de mini's en als 5-jarige begon hij in de competitie bij de F-6 pupillen. Dit team werd het pupteam van het jaar.

In de tweede helft van het seizoen 1994-1994 speelde Bennie bij WGW Den Helder in de F-2. Dit team werd in de zaal winterkampioen en de F-pupillen werden op het veld kampioen van de poule.

In de herfstvakantie van 1993 waren er scoutingdagen van A.F.C. Ajax Amsterdam. Deze dag bestond uit een training o.l.v. een Ajax-trainer en een klein toernooi waarbij Ajax-scouts langs de lijn stonden. In december 1993 ontving Bennie een uitnodiging om een aantal selectiewedstrijden te spelen. Op basis van deze wedstrijden werd hij uitgenodigd voor een trainingstage. Het resultaat was een officiële uitnodiging om het komende seizoen voor Ajax te komen spelen.

Op 14 mei 1994 droeg Bennie tijdens een toernooi in Almere voor het eerst het Ajax-tenue. Uit informatie van Ajax blijkt dat het niet vaak voor komt dat jong voetbaltalent uit de regio Noord-Holland-Noord wordt geselecteerd. Een belangrijke reden hiervoor is de afstand Den Helder - Amsterdam. Bennie moet vanaf 8 augustus op maandag, woensdag en vrijdag in Amsterdam trainen.

De kristalhelderprijs is op 6 september 1994 uitgereikt in het Hoofdkantoor van Swarovski Benelux te Den Helder. Mevrouw Groet  overhandigde  de cheque aan een trotste Bennnie.

Het Stichtingsbestuur Kristalhelder heeft in samenwerking met Autobedrijf Groet een bijdrage verstrekt in de vorm van 1.000 liter benzine t.b.v. het vervoer naar trainingen en wedstrijden.